בס"ד

ברוכים הבאים למידעון קלותקיעה המרכז הגדול בישראל למכירת שופרות מיוחדים קלי תקיעה והדרכת בעלי תוקע . אנו עוסקים גם בהדרכה של בעלי תוקע המעונינים לשפר את רמת התקיעה בשופר וכן גם לבעלי תוקע מתחילים.

ההדרכה לתקיעה נכונה ומוצלחת מתבצעת בשיטת בְּרִיש אשר הוכיחה את עצמה כאשר מאות רבות של בעלי תוקע מיישמים אותה בהצלחה מרובה.

החנות המשווקת את שופרות קלותקיעה, הינה היחידה בארץ באשור כשרות קבוע של הרה"ג אריה לוין שליט"א מנהל מחלקת תשמישי קדושה ברבנות הראשית לתל אביב יפו.

 קלותקיעה הוא מותג השופרות מספר אחד בעולם השופרות אשר משווק בלעדית ע"י קשרי קודש  מרכז לתשמישי קדושה ושופרות. השופרות הנמכרים על ידינו נושאים את הסמל המיוחד של קלותקיעה ויש לשים לב לכך בשעת הרכישה.

שופרות קלותקיעה הם השופרות אשר רבים מבתי הכנסת הגדולים בעולם זוכים לקיים בהם את מצוות התקיעה. בין הלקוחות שלנו נמנים בתי הכנסת הגדולים בערי הארץ ובחו"ל ,הישיבות הגדולות וחצרות האדמו"רים ,רבנים ואישי ציבור ידועים מכל קצוות תבל אשר הגיעו במהלך 17 השנים שחלפו על מנת לרכוש שופרות ויחד עם זאת גם לקבל עוד ידע מקצועי אודות האופן הנכון לתקיעה קלה ומהנה.

ביניהם נזכיר את בית מדרשו של הרב אלישיב, הרב קנייבסקי, הרב ואזנר ,הרב בקשי דורון, הרב שלמה פישר ,האדמו"ר מלעלוב, האדמו"ר מויז'ניץ מונסי זכרון צדיקים לברכה ולהבדיל לחיים בתי המדרש של האדמורים מגור,בלז,צאנז,נדבורנה,מכנובקה ,סלאנים ,קרעטשניף ,דז'יקוב ,זוטשקא ,שאץ ועוד רבים מגדולי התורה והחסידות.

ישיבות בריסק ,פוניבז' ,חברון ,מיר, תורה אור ,קול יעקב ,מעלות התורה ,באר יעקב ,אלון מורה ,כסא רחמים ,תומכי תמימים ועוד רבים יבדלו כולם לחיים טובים וארוכים ולביאת משיח צדקנו במהרה.

איזה שופר מומלץ לרכוש ?

הפתגם האומר כי כל פתיתי השלג לבנים ,אמת. אך כולנו יודעים כי לתקיעת שופר נכונה ואיכותית יש להתכונן עם שופר איכותי תואם ללקוח וזאת:

א) בגלל מצות התקיעה וסגולתה  ב) היות וההופעה בציבור מחייבת אותנו לשאוף להצלחה מירבית. ג) להרגיש סיפוק אישי גם בתקיעות האימון שקדמו להופעה בציבור .ד)מניעת קריסת כוחות של בעל התוקע  או פציעה ופגיעה ביכולת השפתיים מסיבות שונות הנובעות לרוב עקב אי ההתאמה של השופר לבעל התוקע. לפיכך עלינו לשנן ולזכור כי תקיעה בשופר המותאם לשפתי התוקע יחד עם הדרכה נכונה יכולות להביא בעז"ה לתוצאות מוצלחות.

היכן וכיצד נרכוש את השופר?

שופר איכותי ומקצועי התואם לבעל התוקע לא מומלץ לרכוש כחתול בשק,אם באמצעים וירטואליים או במבצע הוזלות בסופרמרקט וגם לא באמצעות חבר שנסע לחו"ל והביא באמתחתו שופר שנרכש בחנות מזכרות בחו"ל.

רכישה באופן כזה עלולה להיות חסרת התאמה של השופר לבעל התוקע והתוצאות ברורות.

ייצור ומיון השופר:

השופר המיועד לתקיעה בראש השנה בהתאם למנהג רוב עדות ישראל הוא שופר איל זכר מבן שנתיים ומעלה. כך דעת רוב הפוסקים ובראשם הרמב"ם .

קרני האיל אשר מהם מייצרים את השופרות שלנו הם מהזנים האיכותיים בעולם והמתאימים ביותר לייצור שופרות הן מבחינת הסאונד המיוחד והמרגש הנשמע בבית הכנסת עם פרוס השנה החדשה והן מבחינת קלות ההפעלה .הקרניים מהן מיוצר השופר מגיעות ארצה לאחר ריקון העצם הפנימית  כאשר  השפופרת החיצונית [השופר נקרא כך בשמו בהיותו מעין שפופרת] היא זו שנכנסת להליך עיבוד מסיבי הכולל בין היתר : 1)ריכוך באמצעות בישול ממושך עם חומרי כביסה 2)הבהוב באש 3)גיהוץ הקצה הצר והמסולסל על מנת להגיע לישורת וזאת בכדי שניתן יהיה לקדוח מעבר ישר ומדויק לנשיפת אויר.

השלב הבא הוא ליטוש מלא או חלקי של הקרן לפי מבנה הקרן ולפי הצורך.

יש לציין כי תוך כדי פעולת היישור משתדלים ונזהרים לשמור על טבעיות חלקי השופר האחרים הן מבחינה הלכתית וגם בכדי לשמור על הקול החזק והמקורי של השופר. ההלכה קובעת כי עדיפות ראשונה היא לשופר איל וכפי שהוא מכונה בלשון המשנה: שופר של זכרים כפופים. כלומר ,סימן הזיהוי המרכזי של האיל הזכר הוא היותן של הקרניים פונות בטבען בכפיפה מטה .

השארת הכפיפה בשופר מותירה לו את הקול החד והמעניין שלפיו מכירים אנו בתקיעה המסורתית.

שופרות לתקיעה ספונטנית:

בתצוגה הקיימת אצלנו ישנם גם שופרות בעלי מבנה טבעי לחלוטין ללא שום יישור אשר הוכנו מסוגי קרניים מיוחדות במינן בהם ניתן לקדוח ללא יישור ואשר לא שונתה צורתם הטבעית כלל וכלל . קרניים אלו לוטשו באופן מרהיב ביותר . הסאונד שלהם יפה  ועוצמתי והוא מבוקש מאד בקרב אניני הטעם גם בשל יכולת התקיעה הספונטנית בה הוא מצטיין באופן נדיר ומיוחד.

פעולת הליטוש מגבירה את צלילות הקול ויופיו ומשווה לו גם מראה פורצלני מיוחד כיאה לחפץ של מצוה. השלבים הסופיים הם: הכנת מבנה פיה ,הברקה ובשלב הסופי קדיחת המעבר לאוויר  הננשף בשעת התקיעה.

קדיחת המעבר האמורה היא השלב הסופי והמכריע באיכות השופר ובכשרותו. במידה והקדח אינו מכוון כראוי, ההפרעה לתקיעה תהיה כבר עם הנשיפות הראשונות עד כדי תחושה של מאמץ יתר ובלימת הקול . כמו כן הזהירות שלא לפגוע בדופן השופר הנקדח צריכה להיות רבה מאד על מנת שלא לנקב את דופן הקרן או לגרום ולו לסדק כלשהו. מובן כי פעולת קדיחת הפיה דורשת מיומנות מיוחדת וזהירות מירבית.

גם בכל אחד מהשלבים האמורים לעיל קיים סיכון של חירור,סדיקה ופגמים שונים הנובעים בין היתר מ: 1)שינויים טבעיים בעובי הדופן באיזורים שונים של הקרן.

2)עיקול טבעי אשר שונה לחלוטין בין קרן לקרן,עקב כך ,-לא ניתן לאבחן מראש את עוביו המדויק במקום העיקול ופעמים ,תוך כדי העיבוד והליטוש נוצר נקב או סדק כלשהו. נזק שכזה בשופר הוא בלתי הפיך כפי שיוסבר להלן.

לפי ההלכה סדק לאורך השופר מכיוון הפיה פוסל אותו לתקיעה בראש השנה , שופר שיש בו נקב הן מחמת התלעה,נפילה או חבלה גם כן אינו כשר לכתחילה לתקיעה. כמו כן מצוי לפעמים שעקב שינויים קיצוניים של לחות ויובש ,חום וקור בבת אחת מתגלה בין סיבי השופר בקע קטנטן. הסיבה לכך היא:

 בין סיבי הקרן נמצאת מערכת  כלי דם העוברים לכל אורכה . לפעמים במקום בו הליטוש הגיע לעומק הוא עלול להתקל במקומות בהם עוברים ורידים בין שתי שכבות של סיבי קרן ולכן ,שופרות הנושאים את סמל קלותקיעה נבדקים היטב גם בפרט חשוב זה.

זאת לדעת !! שופר שנסדק או ניקב גם באופן מועט אינו ניתן לאיחוי ולתיקון באמצעות שום חומר שהוא. השופר חייב להיות אך ורק מקרן טבעית וללא שום חומר נוסף.

התכונות היחודיות באיכות וכשרות השופרות של קלותקיעה

  • בדיקה זו של סדקים ונקבים מתבצעת על ידינו גם בשופרות שעליהם מופיעות כבר מדבקות של ועדות כשרות . הנסיון הרב שנצבר אצלנו מוכיח כי גם שופרות כאלו יכולים להיסדק עקב נפילה וכדו' ולהתחורר גם לאחר סיום הייצור והעברתו לשיווק וזאת למרות הבדיקה שנעשתה עם סיום הייצור.
  • ·          לכן יש צורך הכרחי לבדוק שוב את מצב השופר בעת המכירה ואין לסמוך באופן גורף על מדבקת הכשרות המופיעה על השופר. כאמור , גם נפילה או חבטה חזקה מסוגלות לפגוע בשופר ועל כן הבדיקה המתבצעת בנקודת המכירה חשובה מאד!!

עובדה זו מוכיחה נאמנה כי חובה לרכוש שופר בחנות עם תו כשרות המעיד על כך ששופר נקוב לא משווק ללקוחות ויתירה מזו,בהיות ושופר סדוק לא ניתן לתיקון יש להשגיח על כך שהשופר המוצע למכירה לא עבר שום תיקון בחומרים כלשהם גם ע"י המוכרים.

דעת לנבון נקל כי גם שופר המיוצר לפי כל כללי הכשרות עלול להפסל תוך כדי טלטולים החל מסיום הייצור בבית המלאכה ולפיכך יש צורך ברור שבנקודת המכירה בחנות השופרות יהיה אישור על כך שהשופרות כולם יוצרו בהשגחה קבועה ושלא נמכרים בה שופרות שתוקנו בכל אמצעי שהוא. זאת גם כאשר ישנה מדבקת כשרות על השופר שהודבקה בבית המלאכה.

כמו כן יש לרכוש שופר בחנות המוכרת אך ורק שופרות כשרים המיוצרים תחת פיקוח קבוע וזאת בכדי למנוע מכשול של רכישת שופרות מספקים שונים המכילים סתימת חורים וסדקים בחומרים זרים הפוסלים את השופר.

ההלכה היא שיש לשמוע את תקיעת השופר אך ורק משופר העשוי קרן ולא כשיש גם קרן וגם חומר נוסף מעורב בו.

לכן ,גם שופרות הנמכרים על ידינו לשימוש ילדים או למתלמדים בכל הגילאים הם אך ורק אלו שנמצאו כשרים לחלוטין ללא שום פקפוק.

חשוב לדעת!! הרוכש שופר לילד ממקורות בלתי ברורים בכשרותם עלול ברבות השנים להשתמש בו בעצמו או להעבירו לידי אדם שלישי מבלי שיזכור כי בעבר הרחוק רכש את השופר כשופר פסול ולכן בכדי למנוע מכשול אנו מקפידים למכור אך ורק שופרות כשרים.

כאמור לעיל ,השופרות שלנו מיוצרים אך ורק בארץ ובתהליך עקבי מושגח שלא נעשה שימוש בשום חומרים לסתימה תוך כדי הייצור,דבר זה ניתן לבקורת אך ורק בשופרות מתוצרת הארץ,העומדים במעקב קבוע של הרבנות במשך כל ימות השנה. זאת  לדעת כי שופר המיוצר בחו"ל איננו מקבל אישור כשרות מרבנות ת"א,בהיות ואין אפשרות לערוך ביקורות מפעם לפעם במפעל בכדי לעמוד על אופן הייצור.

קבלת ההכשר מרבנות ת"א מותנה באופן חד משמעי כי ייצור השופר מתבצע במקום נגיש למעקב.

השופרות המשווקים ע"י קלותקיעה מיוצרים בפיקוח כשרות קבוע של הרה"ג אריה לוין מרבנות תל אביב יפו וגם בכשרויות  של בד"ץ העדה החרדית והרב לנדא מבני ברק.

השנה שנת תשפ"ג יוצגו למכירה לציבור שופרות בקו ייצור מיוחד הנושא תו כשרות של בד"ץ העדה החרדית בירושלים.

נקודת המכירה לשופרות היחידה בארץ הנושאת תו כשרות אישי היא אך ורק בשופרות קלותקיעה וזאת עקב העקביות המקצועית הניתנת במקום זה לכשרות השופר. כמו כן חובה לדעת כי שופרות עם המותג קלותקיעה נמכרים לציבור אך ורק בנקודה זו ואינם נמכרים  בשום מקום אחר בארץ .

מהי היחודיות בחנות השופרות של קלותקיעה?

כידוע ,לכל אדם ואדם הרגלים ויכולות אישיות שונות. הדבר הקובע לתקיעה נאותה הוא: אופן החזקת השופר טרם התקיעה,מבנה השפתיים וגודלן ביחס לשופר ,גודל הכלי הנדרש לכל בעל תוקע לפי תנאי השטח במקום התקיעה,מיקום השופר בפה לפי הרגלי בעל התוקע וכמובן אופן הצמדת השפתיים וריכוז פעולת הנשיפה אשר משפיעה על יכולת התקיעה הממושכת היפה והאחידה.

חובת נוכחות אישית של הלקוח:

אנו דואגים מראש במשך כל ימות השנה לייצור ענק ומגוון של סוגי שופרות על מנת שנוכל לבחור מהן את השופר המתאים ביותר לשפתי בעל התוקע המגיע אלינו .השופרות נושאי מותג קלותקיעה נבררים מתוך אלפי שופרות כאשר ניתנת תשומת לב מיוחדת לעובי השופר וצורתו הטבעית ,אורכו ,נפח מבנה הפיה ,עובי דופן הפיה וצורתה. לכן מובן כי לא כדאי לרכוש את השופר שלא ע"י נוכחות אישית של הלקוח במקום המכירה. אמנם יש אנשים הרוכשים שופרות ממקורות שונים בעולם ע"י הזמנה טלפונית,אך האכזבה במקרה כזה,עלולה להיות די קרובה. לפיכך ,נוכחות בזמן הרכישה נחוצה מאד ,להצלחתה .

לידיעתכם!! אין אפשרות לייצר שופר בהזמנה לפי דוגמת שפתיים! ישנה אפשרות לחפש לכם שופר מתאים למבנה השפתיים מתוך עשרות דגמים הקיימים אצלנו. זה בדיוק מה שאנו עושים ובמיומנות מיוחדת. תשומת לב מיוחדת ניתנת ללקוח בסבלנות מרובה כפי שתשמעו מלקוחות רבים מרוצים בכל רחבי העולם אשר ביקרו במקום.

רכישה אצל אנשי מקצוע מיומנים  כאשר הלקוח מנסה את השופר תחת מעקב צמוד ומקצועי הם חובה בסיסית לכל מי שרוצה להצליח בתקיעת שופר בבית הכנסת.

לכל שופר שנבחר על ידינו ,ישנם נתונים מיוחדים המקלים על התקיעה אשר בסיבתם הוא נכנס לקטגוריה המיוחדת של שופרות קלי תקיעה. עם זאת אנו נותנים תשומת לב מיוחדת לנתונים האישיים של הלקוח ולסייע לו לבחור את המתאים ביותר עבורו . לקוחות רבים בחרו במוקד המכירות של קלותקיעה על מנת להבטיח  לעצמם שהקניה אכן מתאימה ומוצלחת.

הלקוח מקבל מאתנו הדרכה מקצועית ראשונית לפי הצורך האישי שלו ובנוסף ניתנת לו האפשרות להגיע אלינו בהמשך האימונים על מנת לבדוק את  ההתקדמות במיומנות התקיעה ללא תוספת תשלום. פעולה זו מתבצעת על ידי המקצוענים שלנו לאחר תקופת אימונים. לפיכך מובן כי נוכחותו של הלקוח חשובה מאד לטובתו האישית.

2) זיהוי השופר המיוחד ע"י הלקוחות :

על כל אחד משופרות קלותקיעה יופיע הסמל המיוחד שלנו. זאת חוץ מהמחיר הנקוב על השופר . עקבו אחר הסמל שעל השופר המעיד על כך שהוא נבדק על ידינו ונמצא באמת קל לתקיעה ללא כוחנות מיותרת .הפעלתו נעשית אך ורק בקלילות ובהרפיה.

קלותקיעה הוא סימן רשום אצל רשם הסימנים הממשלתי ובשל כך ,אין אפשרות להציג את הסמל שלנו על שופרות הנמכרים במקומות אחרים . כמו כן אין לנו סניפים בשום מקום .

במידה ומדובר בלקוח שאיננו מיומן דיו,אנו מדריכים אותו לתקיעת שופר לפי שיטת בְּרִיש אשר פותחה ע"י שני מומחים מקצועיים בעלי שם עולמי ובשילוב התייעצות עם מומחי רפואה.

לכן ,גם אם אתם מתגוררים במקום מרוחק ,ההגעה אלינו כדאית ומשתלמת.

מאות רבות של בעלי תוקע מיוחדים ומוצלחים שאומנו במהלך 20 השנים החולפות על ידינו,הם ההוכחה להצלחת השיטה האמורה ולטיב השופרות המבוקשים בעולם כולו.

כאמור ,בין לקוחותינו נמנים כל חוגי היהדות בעולם כולו ביניהם רבנים ,ראשי ישיבות ,שליחי ציבור ועסקנים ידועים. הלקוחות מקבלים אפשרות לביקורת והדרכה נוספת לאחר מספר שבועות של אימונים על מנת להגיע להישגים מקצועיים.

אתם מוזמנים לבקר ולהתרשם מטיב הסחורה ומהליווי המקצועי אותו תקבלו ולהצטרף לקהל ענק של לקוחות מרוצים ומוצלחים מכל רחבי העולם .

מומלץ להתחיל ברכישה ובאימונים ככל המוקדם  ולא להמתין לשבוע האחרון וכך מגיעים לחודש אלול כבעלי תוקע מיומנים וממתינים להצלחה.

לידיעתכם:כל השופרות המוצעים ללקוח עוברים חיטוי מיוחד גם לאחר כל ניסוי  של הלקוחות.

המכירה הגדולה תתחיל בחודש תמוז -מומלץ להזדרז ולא להמתין לרגע האחרון!

האימונים המוקדמים רק מוסיפים למיומנות של בעלי התוקע.

מוגש לציבור ע"י קשרי קודש המשווקים היחידים של שופר קלותקיעה השופר שרבים מגדולי ישראל בחרו בו.

כל הזכויות שמורות לכותב המאמר. העתקה של המאמר או כל חלק ממנו אסורה על פי כל דין.

שעות הפעילות :א-ה 7-10 בערב. בחודש אלול גם בבוקר  בין 10-13

שישי 10-13

מחוץ לשעות אפשרי בתיאום טלפוני בלבד.

כתובת המכירה הבלעדית: בני ברק קהילות יעקב 21 קומת כניסה

טל' 052-7649168

באיחולי הצלחה קלותקיעה קשרי קודש